Treceți la conținutul principal

lumina

 Mi-am dorit de când mă știu să am tot ce am acum. 

Am visat la casa mea - culmea, am și găsit-o în realitate, gata făcută, parcă special pentru mine. Visam la casa asta pentru că simțeam că în ea îmi voi găsi liniștea și libertatea și, în ultimă instanță, oricât de clișeic ar suna, mă voi găsi pe mine. Și exact așa am făcut. 

Am visat la momentul în care mă voi trezi dimineața și pieptul nu-mi va fi greu, ochii nu-mi vor fi scăldați în lacrimi, iar umerii nu mă vor durea de la poverile altora pe care le-am luat asupra mea.


Niciodată nu am fost o mare fană a Paștelui. În afară de lumina care umple străzile și casele în noaptea de înviere, nu prea mă dă pe spate nimic legat de sărbătoarea asta. Nici măcar iepurașul nu era preferatul meu. 


Anul ăsta, totuși, ceva e diferit. 

Mi s-au împlinit visele, am lumină cât să umplu trei orașe, iar iepurașul a fost înlocuit de cea mai dragă pisică ce miroase a cartofi. 

M-am apucat de pregătiri de parcă fac ospăț pentru tot sectorul 2. Am avut nevoie și mi-am dorit să pot face asta. Să fiu în casa mea, unde să gătesc trei zile și trei nopți, ca în povești (fie vorba între noi, au fost doar două zile pentru că sunt această zeiță a bucătăriei și îmi ies toate bine, bune și repede), să fac curat din interior spre exterior și să mă bucur de lumină. 

Și de lumină am parte de ceva vreme încoace - ea arde în mine cu o forță pe care n-am mai cunoscut-o până acum, dă pe dinafară de puternică și frumoasă ce e și se revarsă (sper și cred) peste tot în jurul meu. 


Așadar, am gătit - pentru că asta mă liniștește, îmi dă timp să gândesc și să simt, și pe deasupra mai e și un love language pe care îl aplic pe mine, în primul rând, și apoi pe cei ce îmi sunt aproape. E ceva absolut extraordinar în gândul că cineva mănâncă din mâna mea: un mix de grijă, afecțiune și dăruire pe care îl mai simt doar când scriu. Un soi de umami al sentimentelor. Am făcut pentru prima dată o terină și cred că mi-a ieșit superb (n-am gustat încă, aștept prânzul și vă anunț!) după care am inventat un tort pentru care am niște emoții - m-am apucat de nebună să fac jeleu și mi-e frică să nu-l fi dat de gard.

Iar în timp că găteam mi-am pus (adică am băut din sticlă) un pahar de vin la ora 4 dupa-amiaza și am dansat prin bucătărie cât s-a copt blatul de la tort - superb, recomand!


Apoi m-am apucat să fac curat prin casa asta albă și dragă. 

În sufletul meu alb și drag fac curat în fiecare zi și pare că n-am să termin prea curând. 


Iar când totul a fost gata, m-am așezat în același fotoliu din care scriu acum și m-am uitat la niște episoade dintr-un serial care îmi amintește de o eu care nu mai e demult - mi-am dat seama că fac asta ca ultim lucru ce mă leagă de acea perioadă și de acel om care mi-a arătat serialul. Iar atunci când voi termina, pentru a treia oară, să văd serialul, acel om va dispărea cu totul din mine și nu pot decât să ABIA AȘTEPT. 

Am fost la înviere nu pentru că sunt vreo credincioasă sau evlavioasă, ci pentru că mama mea mi-a trimis pachet de acasă și a pus și o lumânare albă (suntem puternic pe estetică în familia asta, da) sugerându-mi astfel, timid și subtil să trec pe la Biserică. 

Am înțeles ce înseamnă un preot fără har - poate pentru prima dată, pentru că am fost ferită de asemenea experiențe până acum. Am văzut puhoi de lume care nu știa de ce a venit. Mi-am răstignit ochii în privirea blândă și pierdută a unei doamne și pentru o secundă am simțit că cineva mi-a băgat mâna în piept, mi-a luat sufletul în pumn și l-a făcut bucăți. Am simțit ce înseamnă lumina și, poate pentru prima dată, cred că am înțeles despre ce e sărbătoarea asta cu adevărat. 


E momentul acela din noapte în care oamenii merg spre case, păzind lumânările cum, poate, nu se păzesc nici măcar pe ei în restul anului. Despre sclipirea din ochi atunci când își spun „Hristos a înviat!”. Despre legătura scurtă și specială pe care o au când își dau lumina unii altora. 


E 9 dimineața și dacă ați mai fost pe aici știți că e una dintre orele mele preferate din zi. 

Scriu la biroul meu alb din casa mea albă, cu razele soarelui gâdilându-mi degetele, cu pisica ce miroase a cartofi care face plajă în stânga mea, cu geamul (și sufletul) larg deschis și sunete de pescăruși și păsărele. Am să merg la bucătărie să-mi fac un mic dejun care îmi amintește de acasă și am să mă bucur.


Vă doresc să aveți lumină oricând, oriunde, și mai ales, oricât de mult încape în voi!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

a treia

Ți-ai dorit vreodată ceva mult? Dar mult de tot?  Atât de mult încât simți că dacă nu vei reuși, viața ta nu va putea fi niciodată completă?  Atât de mult încât nimic altceva nu pare să aibă sens? Atât de mult încât te surprinzi cu munca și determinarea de care dai dovadă când vine vorba de acel lucru?  Eu îmi doream ceva mult de tot de mult de tot.  Și nici măcar n-am realizat cât de mult îmi doream și cât de important era, de fapt.  Se spune că lucrurile nu ți se întâmplă decât în momentul în care ești cu adevărat pregătit pentru ele. Nu credeam că e așa. Nici acum nu sunt sigură că e, dar înclin totuși mai mult spre posibilitatea asta având în vedere ceea ce tocmai am trăit.  Am dat (iar) admiterea la masterul de actorie.  A treia oară…  că a treia-i cu noroc! Și a fost. Dar nu a fost cu noroc.  A fost cu muncă, lacrimi, vânătăi, nesomn și curaj. Mult curaj. Tot curajul pe care l-am avut.  A fost și cu puțin împins de la spate - așa cum îmi stă mie bine la orice lucru; împinsă de l

oh man...

  Bună dimineața tuturor, mai puțin bărbaților care țipă că s-au săturat de superficilitate, iar când dau de o gagică care are altceva decât genuțe și unghiuțe în cap se panichează și încep să arunce cu masculinitate toxică în stânga și în dreapta.  Sunteți ok? Vreți să vorbim?    Scriam acum ceva luni despre „bărbații care te simt dezlegată și sar ca vulturii”, dându-i ca exemplu pentru ce nu mi-aș dori niciodată să am lângă mine. Întâmplarea, contextul și norocul meu fulminant în viață au făcut să fie din ce în ce mai mulți pe zonă. Pe cuvânt că nu-i caut, pe cuvânt că nu-mi plac și pe cuvânt că nu cred că sunt mai mult de șapte în toată lumea asta care nu-s așa.  Se vehiculează foarte mult pe toate rețelele diverse mesaje, clipuri, postări despre cum femeile sunt prea masculine și nu mai știu să primească ajutor de la un bărbat, despre cum drăguții de ei nu se mai simt utili și nu-și găsesc rostul lângă o femeie „dacă ea oricum se descurcă singură în tot și-n toate”.  Luați un loc,

stelele care cad

Întotdeauna am iubit cerul.  Nu știu dacă e pentru promisiunea infinitului pe care mi-o face în fiecare zi și noapte, sau dacă e farmecul misterelor pe care îmi e imposibil să le pătrund cu mintea, dar m-am simțit legată de el de când mă știu.  Am avut, în sfârșit, ocazia să-l observ și să-l iubesc de aproape - din locul în care pare că mi-ar fi cel mai la îndemână, așezată pe pământul de care, deși nu-i al meu, mă simt foarte legată. Mama mea îmi povestește că am mai făcut asta cândva, împreună, tot pe pământul ăsta drag; dar eu nu-mi aduc aminte pentru că eram încă mică și nu cred că mă interesau profunzimile astea pe atunci. Acum, în schimb, aș spune că mi s-a împlinit o dorință dinainte să am ocazia să mi-o pun cum se cuvine: privind stelele care cad.  Am ajuns, ca în fiecare an, la Abrud.  Am ajuns diferit la Abrud, cum nu mi-aș fi dorit să ajung dar cum cred că a trebuit să fie.  Așa că am acceptat diferența și mi-am însușit ființa. Am stat liniștită pe spate și am lăsat roua nop